حدیث روز
صله رحم، خوش اخلاقى و خوش همسایگى، شهر‌ها را آباد و عمر‌ها را زیاد مى کند. پیامبر اکرم (ص)

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024 ساعت ×
به بیش از ۱۶۰ شهر ایران سفر کردم اما آنچه در مبارکه دیدم در هیچ جایی ندیدم
29 مرداد 1402 - 10:19
شناسه : 9845
ضرغامی:  ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در خصوص سفر به شهرستان مبارکه گفت: به بیش از 160 شهر ایران سفر کردم اما آنچه در مبارکه دیدم در هیچ جایی ندیدم.
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده شهرستان مبارکه، دکتر صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان مبارکه با جمعیت ثابت ۱۶۰ هزارنفری و جمعیت متغیر کارگری ۵۰ هزار نفر، در کنار بافت صنعتی‌اش، یک شهرستان فرهنگی و تاریخی محسوب می‌شود.

وی افزود: ۳۰۰ اثر تاریخی در شهرستان مبارکه داریم که ۴۵ اثر ثبت میراث فرهنگی شده است و برای حفظ و نگهداری آن‌ها نیازمند بودجه هستیم تا قبل از خرابی یک مرمت فوری داشته باشیم.

نماینده مردم مبارکه اظهار کرد: شهرستان مبارکه با این حجم از آثار تاریخی، دارای نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان است و برای ساماندهی بهتر باید این نمایندگی به اداره تبدیل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص سفر به شهرستان مبارکه گفت: دکتر صالحی، نماینده پرتلاش و متعهد و موفق مردم شریف مبارکه در مجلس شورای اسلامی است و از همه حمایت‌هایی که در مجلس نسبت به آنچه مردم خواهان آن هستند و به‌ویژه در حوزه گردشگری تشکر می‌کنم.

عزت‌الله ضرغامی بیان کرد: اخیر جلسه مفصلی با نماینده مبارکه در خصوص مسائل شهرستان در وزارتخانه داشتیم و تصمیماتی گفتیم، این بازدید را هم به دعوت وی، به مبارکه آمدم و از مراکز تاریخی و گردشگری مبارکه بازدید کردیم که بازدید خوبی بود؛ تصمیماتی اتخاذ کردیم و در یک جلسه هماهنگی مجدد باخانم دکتر صالحی که در محل وزارتخانه برگزار خواهد شد، اقدامات اجرایی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: قلعه نهچیر یک بنای بسیار ارزشمندی است، شهرداری، میراث فرهنگی شهرستان و استان کمک کنند تا این بناهای تاریخی توسعه دهند. بناهای تاریخی صرفاً مهندسی، معماری و بنا نیست بلکه سبک زندگی است نحوه زندگی پدران و نیاکان ما، چه قبل از اسلام و چه پس از اسلام را در این بناهای تاریخی می‌توانیم ببینم؛ فرهنگ ناملموس ارزشمند ما، در میان همین میراث فرهنگی ملموس است.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۶۲ شهرستان سفر کاری داشته‌ام اما آنچه در مبارکه دیدم، هیچ جایی دیگر ندیدم.

ضرغامی با توضیح اینکه درجاهایی که بازدید کردیم از مزرعه کشاورزی و گردشگری بازدید کردم که کاملاً منحصربه‌فرد بود، گفت: این مزرعه در نوع خود بی‌نظیر و در سطح جهانی قابل‌ارائه است، برنامه‌ریزی خاصی می‌کنیم به‌عنوان گردشگری ویژه کشاورزی که گروه‌های مختلف و اقشار مختلف و تخصصی و سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کنند و از نزدیک برجستگی‌های ارزشمند تاریخی و فرهنگی این منطقه را بازدید کنند.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه